نبود مدیریت واحد از مهمترین مشکلات مرز رسمی پرویزخان است

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: نبود مدیریت واحد مرزی برای پیگیری مصوبات کارگروه‌های مختلف و تعامل ادارات یکی از مهمترین مشکلات این مرز است.

به گزارش اگزیم نیوز، «قاسم مطلبی» روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مرز پرویزخان افزود: مرز رسمی پرویزخان یکی از مهمترین مرزهای صادراتی با عراق است از این رو افزایش صادرات در این مرز نیازمند تعامل سازمان های مستقر در مرز و پیگیری مشکلات آن است.

وی گفت: حضور موتورسواران که سوخت قاچاق می‌کنند معضلی برای این مرز ایجاد کرده و هرگونه اقدام برای برخورد با آن ها نیازمند اقدام موثر نهادهای مربوطه است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: تعیین تکلیف فاز دوم طرح جامع مرز هم یکی از موارد مهم است که باید سریعا انجام شود و ما در جلسه ای که با رئیس کل گمرک ایران داریم این خواسته مطرح می‌شود.

مطلبی اضافه کرد: محل پارکینگ خودروهای شخصی که همواره در اوج افزایش صادرات مشکلاتی ایجاد می‌کند از دیگر مشکلات این مرز است.

وی گفت: با توجه به اینکه اقلیم کردستان عراق طرف ما برای صادرات کالا است عدم یکسان سازی قوانین اقلیم در این مرز با سایر مرزها مشکلاتی ایجاد می‌کند.

مدیرکل گمرک پرویزخان افزود: همچنین بارهای برگشتی از سوی طرف مقابل و عدم رعایت استانداردهای آنها توسط صادر کنندگان یکی دیگر از مشکلات ما است.

نبود آزمایشگاه استاندارد و اداراتی که براساس قانون باید در تعیین ماهیت کالا حضور داشته باشند از دیگر مواردی بود که مدیرکل گمرک پرویزخان به آن اشاره کرد.

مرحله اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان با ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه کرد (اعتبار) سال گذشته در این گذرگاه مرزی به بهره‌برداری رسید.

این مرز رسمی در ابتدا به صورت بازارچه در سال ۷۶ راه اندازی شد و مساحت آن از سه هکتار به ۳۰ هکتار توسعه پیدا کرد و در آینده وسعت آن به ۴۰۰ هکتار می‌رسد که قلب تپنده صادرات غیر نفتی کشورمان به عراق خواهد بود.

کد خبر 57087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =